26.02.2014

В Одеській області набирає оберти пілотний проект Одеської обласної державної адміністрації та Одеської дирекції УДППЗ «Укрпошта» «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту»

На виконання Закону України «Про адміністративні послуги» за ініціативи Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» та за підтримки Одеської обласної державної адміністрації стартував новий пілотний проект «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту»! Проект спрямований на захист прав й інтересів громадян при зверненні до органів влади, істотне спрощення й прискорення процедур одержання адміністративних послуг.
На практиці це означає, що будь-який громадянин або суб’єкт господарювання може через відділення поштового зв’язку Одеської дирекції УДППЗ «Укрпошти»:
1) отримати всю необхідну інформацію та консультації стосовно адміністративних послуг;
2) відправити оформлений пакет документів, необхідних для отримання документу в рамках адміністративних послуг, поштовим відправленням (лист, бандероль, посилка) з оголошеною цінністю та описом вкладення на адресу служби «єдиного вікна», а потім отримати кінцевий документ (також через поштове відділення).
Сьогодні через пошту можна отримати 30 видів адміністративних послуг:
1. Призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям.
2. Надання одноразової матеріальної допомоги інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам.
3. Призначення державної допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами незастрахованим особам.
4.
 Призначення державної допомоги при народжені дитини.
5. Призначення державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
6. Призначення компенсаційної виплати фізичним особам, які надають соціальні послуги.
7. Призначення державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам.
8. Призначення державної допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування.
9. Призначення державної допомоги на дітей одиноким матерям.
10. Призначення державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам.
11. Призначення тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів.
12. Призначення державної соціальної допомоги у зв’язку з витратами, зумовленими похованням.
13. Виплата компенсації на придбання твердого палива та скрапленого газу.
14. Призначення житлових субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово–комунальних послуг та придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.
15. Виплата компенсації за невикористані путівки на санаторно-курортне лікування та оздоровлення інвалідам та деяким категоріям громадян.
16. Призначення одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня».
17. Встановлення статусу та видача посвідчення "Дитина війни".
18. Встановлення статусу громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та видача посвідчення. 
19. Встановлення статусу та видача посвідчення "Батьків та дитини з багатодітної сім'ї". 
20. Встановлення статусу та видача посвідчення "Ветеран праці".
21. Проставлення апостіля на офіційних документах.
22. Державна реєстрація фізичної особи, яка має намір стати підприємцем.
23. Державна реєстрація змін до відомостей про фізичну особу – підприємця, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
24. Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем.
25.
 
Державна реєстрація юридичної особи.
26. Державна реєстрація припинення юридичної особи. 
27. Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи.
28. Внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про зміни до відомостей про юридичну особу, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та не пов'язані із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи.
29. Видача довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. 
30. Надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Але згодом їхня кількість буде розширюватися, адже Законом "Про адміністративні послуги", підписаний Президентом восени минулого року, передбачено більше 100 видів послуг. Між іншим, за такою схемою діють поштові компанії Західної Європи, досвід яких свідчить про успішність даної діяльності.
Підготовка до впровадження пілотного проекту тривала 2 місяці. І першими відділеннями поштового зв’язку, в яких можна було скористатися даною послугою, були відділення поштового зв’язку м. Одеса. Сьогодні в даному проекті задіяні 627 відділень поштового зв’язку Одеської області. 
Все це полегшуватиме взаємне спілкування державних установ та населення. Зручність та швидкість отримання необхідних документів дозволяє вийти на якісно новий рівень сервісу в сфері адміністративних послуг. Це буде зручно для всіх мешканців області, особливо селян. Їм не треба буде їздити в райцентри, тому що ту ж інформацію можна одержати в сільських поштових відділеннях. Це набагато зручніше й виключає можливість стояння в довгих чергах, а також дає можливість більшій кількості людей, не витрачаючи додаткових коштів на дорогу, вільно одержувати адміністративні послуги. А це ще раз свідчить про те, що це соціально значимий проект.

 

Одеська дирекція 
УДППЗ «Укрпошта»